miércoles, 30 de noviembre de 2016

BRETXA DIGITAL EN LA MODERNITAT REFLEXIVA I LÍQUIDA?

Pablo Rivera parla a una conferència feta a la Universitat de Barcelona sobre l'existència d'una bretxa digital en la modernitat líquida.

La societat es troba en un procés de transformació social en el qual es parla de dos dimensions:


  • La primera dimensió parla de confiar en la societat que vivim. Confiar en el sístema polític, econòmic, tecnològic, etc.
  • La segona dimensió parla sobre la seguretat de la informació i els canvis en la la construcció del saber.

Amb això es produeix una emergència de les tecnologíes digitals i amb això un massiu accés d'aquestes i una insercció en l'educació.

Apareix l'educació líquida amb un futur incert canviant constanment a gran velocitat i amb una invasió de noves tecnologíes.

D'altra banda no tot es positiu, apareixen aspectes negatius com l'anomenada bretxa digital.


QUE ÉS LA BRETXA DIGITAL?

La bretxa digital fa referència a la diferència socioeconòmica entre aquelles comunitats que tenen accés als beneficis de la societat de la informació i aquelles que no.

AQUESTA ESTRATIFICACIÓ ES POT VEURE EN EXEMPLES COM:

  • Àsia, Europa i Nord Amèrica trobem percentatges d'utilització de tecnologíes de: 44%, 22% i 13%.
  • A Amèrica del Sud, Africa i Orient mitjà trobem uns percentatges de: 10%, 5'7% i 3'5%.

PERÒ COM PODEM REDUIR AQUESTA BRETXA DIGITAL?

  • Facilitant l'accés a les tecnologíes.
  • Promoure un ús crític i conscient.
  • Promoure una web 2.0 activa i innovadora.

A continuació us deixo un video que tracta de l'educació líquida segons Bauman el qual em sembla apropiat pel tema que explico i interessant:




També us deixo l'enllaç del text acadèmic que vaig fer després d'assistir a la conferència de Pablo Rivera per si voleu saber més:

https://docs.google.com/document/d/1sfQrZHb8p6vHYV5bcm3AdXpLq57CvgHKBFyIWW90yEA/edit

No hay comentarios:

Publicar un comentario